Stichting Kledingbank Ridderkerk – YOU CARE WE SHARE

Kledingbank Ridderkerk is een initiatief van een groepje  enthousiaste vrijwilligers  met een warm hart voor onze doelgroep de Minima.

De stichting is in april 2013 opgericht en heeft van het begin af aan  steun ontvangen  van  inwoners,  bedrijven en de grootste plaatselijke woningbouwvereniging. Waar we heel blij mee zijn en wat precies de bedoeling is want wij zien de stichting als een gemeenschapsorganisatie. Samen kunnen we hét verschil maken.

Ons doel is te voorzien in de nood van de minima door het  gratis verstrekken van kleding, het bieden van een luisterend oor en het geven van advies. Daarnaast willen we  bemiddelen tussen aanbieder en hulpvrager wat betreft witgoed en andere artikelen.

Op 1 oktober is de Kledingbank op feestelijke wijze geopend. De opzet is een frisse, moderne uitstraling aan de ruimte te geven,  een positieve warme sfeer te creëren.

Ieder met een inkomen op bijstandsniveau of lager komt in aanmerking én zij die door omstandigheden (bijv. ontslag, schulden, echtscheiding etc.) in financiële nood zitten kunnen na doorverwijzing via de hulpverlening  bij ons terecht.

Wij hebben de overtuiging en het vertrouwen  dat we  met onze visie en ervaring een groot deel van de doelgroep gaan bereiken en vasthouden en zetten ons hier met ons hele hart voor in!!!

Miriam Renzen – voorzitter bestuur
Arianne Ripmeester – secretaris/penningmeester